Vecka för vecka. 

Periodisering betyder långtidsplanering av din träning, livsstil och kosthållning. För att bygga en hållbar fysik krävs just att man tränar kontinuerligt, systematiskt och med personligt anpassade program över en längre tidsperiod. På vårt språk kallar vi detta periodisering av träning. Periodisering av träning är en konstart som alltid är under utveckling hos oss på STAC. Det finns mängder av exremt duktiga tränare och fyscoacher att lära och inspireras av i världen. Vi både lär av och samarbetar med ett flertal av världens främsta.

På STAC jobbar vi alltid långsiktigt med våra medlemmar, klienter och atleter. Vi är inte bara experter på screening, rehabilitering, uppbyggnads- och grenspecifik träning, vi designar hela den viktiga uppbyggnadsperioden, hela tävlingsperioden och hela år av uppbyggnads- och högsäsongsträning för att uppnå våra kunders mål.

Varje del av ett träningsupplägg är en hel vetenskap i sig. En vetenskap som vi på STAC jobbar med dagligen för en mängd olika idrotter, yrken och rehabiliteringsfall. När man bokar en STAC Custom Made, är exempelvis programmet man får efteråt, en periodisering av träning de första 4-6 veckorna. 


Hans Jonsson MODO Hockey, f.d. Pittsburg Penguins i NHL har via en långsiktig periodiseringsplan rehabiliterat sig från dubbla diskbrock, återkommande skadebekymmer och ett hotande karriärsavslut, till en funktionalitet som är bättre än innan han reste över till NHL 1999.
 

Angelica Bengtsson har en mycket långsiktig periodiseringsplan på STAC som sträcker sig över OS 2012 till och med OS 2016.